Friday, May 18, 2012

Ministry Prophetic and Missionary

May 18, 2012 Tu pregunta es ¿Quien es TERESA AQUINO?.* Ministry Prophetic and Missionary Profeta es uno que habla en nombre de otro y, en la mayoría de los casos, uno que habla en nombre de Dios, de quien es portavoz y representante. No obstante, en el uso común actúa, profeta es, casi exclusivamente, alguien que predice el futuro. Pero la predicción de las cosas futuras es solo una parte del mensaje del profeta, y no siempre se incluye. En el Antiguo Testamento, al profeta se le llama NABÍ. La familia de Jesús según San Marcos (Mc.3,21.31-35;6,3;15,40) Este brevísimo esbozo de la historia de la interpretación sirve al menos para hacernos ver que el problema es complejo y que en últimas el trabajo que se pueda realizar sobre ello es limitado y tentativo no es definitivo ni conclusivo."En el Nuevo Testamento se mencionan hermanos y hermanas de Jesús (Mt.12,46;Jn.2,12;7,3.5.10;20,17;1Cor.9,5;Gal.1,19). Cuatro hermano se citan por sus nombres, de las hermanas no se ha transmitido ningún nombre. Es cierto que estas personas no son hermanos ni hermanas de Jesús en el uso actual de la palabra, no fueron en ningún caso hijos de María, sino parientes más lejanos (primos, primas, etc.). La palabra hermano (en hebreo-arameo) comprende también parientes más lejanos como primos, sobrinos, porque les falta las correspondientes denominaciones exactas de parentesco. De modo que la expresión griega adelfas, se puede considerar como traducción literal de un equivalente arameo que se empleó en la primitiva comunidad cristiana de Palestina.Los cuatro hermanos de Jesús designados por sus nombres en Mc.6,3, son hijos de otra madre distinta de la de Jesús. Los dos primeros que se nombran, Santiago y José, se vuelven a nombrar después en Marcos en la narración de la muerte de Jesús, y allí aparecen como hijos de otra María, distinta de la madre de Jesús Mc.15,40. No es del todo imposible que en este relato se trate de otras personas. Pero, cuando el escritor cita por sus nombres una pareja de hermanos y repite luego en su breve relato los mismos nombres sin más explicación, hay que suponer que se trata de las mismas personas. De estos hechos resulta igualmente que los otros dos (Simón y Judas), que se nombran aún más tarde y más lejos de Jesús, no son tampoco hermanos, en el sentido actual de la palabra sobre todo por no mencionarlos Mc.15,40.Lo anterior se confirma por el hecho de que, según los evangelios, Jesús aparece como hijo único de María y como el único vástago. María fue virgen en el concebimiento de Jesús Mt.1,23;Lc.1,27, y tenía propósito de permanecer virgen Lc.1,34; a la edad de doce años, Jesús era aún, por todos los indicios, el único hijo de María Lc.2,41-52. Los hermanos de Jesús que no parecen hasta la vida pública del Señor, no son llamados en ninguna parte hijos de María o de José"[7].Por otra parte Meier dice, "que los varios significados de adeptos en el Nuevo Testamento se puede reducir a dos sentidos básicos: Literal y metafórico. 1. Primero y ante todo, adelphos se usa literalmente con el significado de hermano consanguíneo, ya sea carnal (de padre y madre) o medio hermano (con un solo padre biológico común). Los casos claros de hermano carnal son tan manifiestos que no hay necesidad de extenderse sobre el asunto. Mc.1,29-30, el evangelista nos presenta a Santiago, su hermano Juan y el padre de ambos, Zebedeo, nunca pasa por la mente de ningún exegeta o teólogo sugerir que Santiago y Juan sean realmente primos y Zebedeo su padrastro o tío. No se ve porque un exegeta, ateniéndose a criterios puramente filológicos e históricos, debe juzgar de otra manera Mc.6,3 donde se nos dice que Jesús es el hijo de María y el hermano de Santiago, José, Judas y Simón. Un punto interesante es que Marcos también conoce el uso de adelphos con el significado de medio hermano, como se ve en 6,17, donde se llama aFilipo hermano de Herodes Antipas. En este texto, hermano tiene que significar medio hermano, puesto que Herodes Antipas era hijo de Herodes el Grande y de otra mujer de éste, Malthace la Samaritana. Con hermano carnal y medio hermano agotamos el significado literal de adelphos en el Nuevo Testamento. 2. Todo uso de adelphos en el NT cae bajo la rúbrica general del sentido figurado o metafórico. Éste abarca todos los casos en que hermano se refiere a algún tipo de relación personal no asimilable al nexo fundado en un parentesco por consanguinidad o por matrimonio. Pertenecen al sentido metafórico los textos que se refieren a los seguidores de Jesús (Mc.3,35), a los cristianos en la Iglesia primitiva (1Cor.1,1;5,11), a los judíos (Hch.2,29;en sentido más bien religioso y en Rom.9,3; en sentido de compatriotas), a algún vecino (Mt.7,3-5) y, potencialmente, cualquier ser humano (Heb.2,11.17). Naturalmente, ninguno de estos argumentos, ni siquiera el conjunto de ellos, puede proporcionar certeza absoluta en un punto sobre el que hay tan pocos datos"[8]."Sin embargo se comenta estos días, (dice una Revista, octubre 2002) el descubrimiento de un osario en Jerusalén con la siguiente inscripción: Jacob, hijo de José y hermano de Jesús. Ciertamente, son nombres muy comunes en el mundo judío. Sin embargo, la expresión hermano de Jesús resulta relevante. Si se llega a confirmar que la inscripción del epitafio se refiere realmente a Santiago (Sant-Iacob), el hermano del Señor, estaríamos ante un descubrimiento importante para el mundo cristiano. Ahora bien ¿qué puede suponer?1. En primer lugar, conviene hacer algunas observaciones. No se trata de Santiago el mayor, hijo de Zebedeo y hermano de Juan, uno de los primeros discípulos de Jesús (Mt 4,22), a quien Herodes Agripa mandó decapitar hacia el 44 (Hch 12, 2). De su venida a España el Nuevo Testamento no dice nada. Así pues, se trata de Santiago el menor, que tiene un papel importante en la primera comunidad cristiana (Hch 12,17;15,13;21,18). Se le atribuye la carta de Santiago. Muere mártir hacia el 62 (Josefo, Hegesipo).2. Pues bien, los evangelios llaman hermanos de Jesús a Santiago, José, Simón y Judas, también hablan de hermanas (Mt 13,55-56;Mc 6,3). San Pablo habla de Santiago, el hermano del Señor (Gal.1,19). María es la madre de Jesús (Jn 2,1;Hch 1,14;Mt 1, 18-25; Lc 2) y la esposa de José (Lc 2,5;Mt 1,18). Para la gente de Nazaret Jesús es el hijo del carpintero (Mt 13,55). Los evangelios y los Hechos de los Apóstoles hablan con toda naturalidad de su madre y sus hermanos (Mt 12,46;Mc 3,31;Lc 8,19; Hch 1,14).3. Las iglesias evangélicas aceptan sin problema el hecho de que Jesús tuviera hermanos. Sin embargo, los evangelios distinguen explícitamente entre la madre de Jesús y la madre de Santiago el menor y de José (Mt 27,56 y Mc 15,40), que también aparece en Lucas como María la de Santiago (Lc 24,10). De modo que, los protestantes (no todos ellos) creen que María madre de Jesús tuvo más hijos naturales. María sólo fue virgen hasta el nacimiento de Jesús, y después tuvo hijos con José el carpintero. Se basan en los pasajes de la Biblia que mencionan a los "hermanos" de Jesús:Mateo 12,46 "Todavía estaba hablando a la muchedumbre, cuando su madre y sus hermanos se presentaron fuera y trataban de hablar con él."Marcos 6,3 "¿No es éste el carpintero, el hijo de María y hermano de Santiago, José, Judas y Simón? ¿Y no están sus hermanas aquí entre nosotros?» Y se escandalizaban a causa de él".Juan 7,5 "Es que ni siquiera sus hermanos creían en él".Hechos 1,14 "Todos ellos perseveraban en la oración, con un mismo espíritu en compañía de algunas mujeres, de María, la madre de Jesús, y de sus hermanos."1Corintios 9,5 "¿No tenemos derecho a llevar con nosotros una mujer cristiana, como los demás apóstoles y los hermanos del Señor y Cefas?"4. En los evangelios, la madre de Santiago el menor aparece sola, sin su marido. Es posible que hubiera quedado viuda, como María, la madre de Jesús. Y que, sin protección social, se apoyaran mutuamente y vivieran todos como hermanos. Es posible también que esos hermanos estuvieran casados. No existe una sola sugerencia en la Biblia de que María la madre de Jesús, tuviera otros hijos. Cuando la Sagrada Familia huye a Egipto, cuando se les pierde el niño en Jerusalén (Lucas 2:41-51), siempre se refiere a un solo hijo. Los de Nazaret, aun cuando hablan de los "hermanos" de Jesús, se refieren a El como "el hijo de María", no como "un hijo de María"(Mc 6,3). Sería este uso de palabras muy extraño si fueran de hecho esos otros "hermanos" hijos de María.5. En la tradición católica, sobre la cuestión de los hermanos de Jesús, suele darse esta explicación: en el mundo bíblico a los parientes próximos se les llama hermanos (ver Gn 13,8; 12,5; 14,16; Lv 10,4; 1Cro 23,22s; Catecismo de la Iglesia Católica, n. 500).6. En definitiva, el descubrimiento encaja con los datos del Nuevo Testamento, que presentan a Santiago el menor como hermano del Señor. Además, pone nombre al padre de Santiago y marido de María, la madre de Santiago y de José. Se llamaría como uno de sus hijos, José.7. Tampoco es cosa de dar muchas vueltas al asunto, dedicando nuestra atención a fábulas y genealogías interminables (1Tm. 1,3). San Pablo afronta sobriamente la cuestión del origen de Jesús, diciendo: nacido de mujer (Gal. 4,4), nacido del linaje de David (Rm 1,3). Y pone el acento en la confesión central de la fe cristiana: Jesús es el Señor (Flp 2,11)." [9]"El fraude del "osario de Santiago". Muchos pensaron que este "hallazgo" ponía en duda la doctrina católica sobre la Virginidad perpetua de María. Sin embargo resultó ser un fraude. Así lo determinó el director de Antigüedades de Israel, Shuka Dorfman, quien anunció (junio 18, 2003): «El osario es real. Pero la inscripción es falsa. Lo que significa es que alguien cogió una caja real y labró la escritura en ella, probablemente para darle una importancia religiosa». Lamentablemente los medio de comunicación que tan ampliamente propagaron el engaño, no hicieron casi nada por rectificarlo"[10].Después de conocer los contenidos anteriores sobre los hermanos de Jesús, voy a dar a conocer otra punto de vista que se centra un poco más en la hermenéutica del texto bíblico sin detenerse a que si son o no son hermanos carnales de Jesús."Mc. 3,21. Esta es una nueva opinión con respecto a la persona de Jesús, los más allegados a él piensan sencillamente que está loco. Es más, que está poseído por un espíritu inmundo en la misma línea de cómo pensaban los escribas (3,22). Esto merece una explicación: los familiares de Jesús constatan que no permanece con ellos, sino que se la pasa de aquí para allá y de allá para acá, característica propia de una persona que está fuera de sí (así es el comportamiento del endemoniado de Gerasa en 5,4-5), pues lo normal sería que estuviera con los suyos, dentro de su propio clan familiar. En el clan familiar, el pater familias estaba a la cabeza del grupo, y el varón que contraía matrimonio simplemente construía su casa junto a la del padre y a la de los demás hermanos.De tal manera que compartían todos los trabajos, ingresos de la sociedad familiar, incluso el horno donde se cocinaban el pan era para uso común de toda la familia. Naturalmente, lo normal es que Jesús permaneciera con su grupo familiar continuamente.Pero más adelante del evangelio habla de la gente que está sentada en corro escuchando a Jesús (3,32), podemos imaginar que Jesús está también sentado enseñando a la gente, lo cual precisa que él no está fuera de sí, pues está en un sitio y rodeado de personas, más adelante se describe la posición del que fue curado de los demonios: sentado, vestido y en su juicio 5,19. Finalmente, Jesús aprovecha la ocasión para precisar quienes son su verdadera madre y sus verdaderos hermanos 3,35. "Los que cumplen la voluntad de Dios". En este sentido los discípulos de Jesús cumpliendo la voluntad de Dios, se convierten en los parientes más cercanos de Jesús.Recordemos que en el relato de los primeros llamados se nos había dicho que ellos dejaron tanto su familia como sus actividades familiares para seguir a Jesús 1,16-20, lo cual era impensable en el contexto cultural de la época. De hecho, aquí la familia busca a Jesús porque era una deshonra para la familia, que como todas las familias de la época estaban llamadas a mantenerse unidas como grupo y a mantener el honor familiar. Pues un hijo díscolo era vergüenza para la familia, pues significaba que su padre no había sido capaz de educarlo bien (Eclo.30,12;Prov.4,14;19,13.26;1,8).De forma contra cultural, Jesús está mostrando un nuevo concepto de familia que supera los lazos de consanguinidad, su nueva familia se mueve en la adhesión total a la voluntad de Dios. El discípulo que deja su familia tribal, que era el valor más alto para la cultura, pasa a formar parte de la familia de Jesús que presenta un valor mucho más alto dentro de la escala de valores de época. Se da pues, una sustitución de familia donde, en la nueva, se viven los valores del Reino de Dios. Obviamente aquí hay una fuerte invitación para quien quiera ser discípulo de Jesús, pues no solamente se le invita a un simple seguimiento, sino que se le llama a formar parte de la verdadera familia de Jesús"[11]."Pues lo que sucede con Jesús puede ampliarse, y aplicárselo a sus discípulos. Pueden venir sus familiares antiguos y afirmar: "se han vuelto locos", queriendo que vuelva cada uno a sus hogares viejos, cumpliendo de esa forma las tareas sagradas de este mundo. Pues bien, en contra de eso, sólo aquel que pueda romper con la estructura dominante seguirá a Jesús, repitiendo el gesto primero de Abrahán (Gn.12,1-9) y creando sobre el mundo una familia de hermanos/as, sin patriarcas varones que se impongan por arriba.Otro aspecto aquí bien resaltado es la igualdad entre varones y mujeres. Viene a buscarle los hermanos y la madre, como representantes de una autoridad genealógica (madre) y masculina (hermanos). Pues bien, en su respuesta, Jesús ha introducido entre hermanos y madre "hermanas". Eso significa que en su reino tienen igualdad varones y mujeres. Se suscita aquí la verdadera hermandad de la familia de Jesús"[12]. 3: Enseñar a los hijos el al camino a Dios, desde temprana edad. ¿Quienes son los que enseñar a los hijos el al camino a Dios? son los padres. La Importancia y Responsabilidad de Enseñar y Criar Hijos en el Camino de Dios La importancia de los padres en la crianza de los niños: 1. Dios creó a los niños, Él ama a los niños y nos los ha confiado a nosotros. 2. Ellos son nuestro legado espiritual. 3. El diablo tiene un plan para ellos, y los padres y la iglesia somos los únicos con poder y autoridad para detener ese plan. Cuando los padres dan una baja prioridad a su responsabilidad asignada por Dios a ellos del desarrollo espiritual de sus niños la familia, los niños y el mundo sufra. Si los padres tienen una deficiencia personal en su propio desarrollo espiritual está claro que no les pueden dar a sus hijos lo que ellos no tienen. Muchas veces los padres consideran esto como una excusa para olvidarse de su responsabilidad hacia sus niños y depender y esperar que el ministerio de niños en la iglesia sea completamente responsable para el desarrollo espiritual de sus hijos. ¿Por qué muchos padres han dejado sus responsabilidades? 1. La mayoría de padres no quieren hacer el trabajo o esfuerzo y/o no saben como desarrollar la dimensión espiritual de sus niños. 24 El que detiene el castigo, a su hijo aborrece; Más el que lo ama, desde temprano lo corrige. Proverbios 13:24. ¿Que pasa cuando un padre no quiere tomar la responsabilidad y decide no hacer el esfuerzo para disciplinar e instruir a sus niños? 18 Corrige a tu hijo mientras aún hay esperanza; no te hagas cómplice de su muerte. Proverbios 19:18. 15 La vara y la corrección dan sabiduría; Mas el muchacho consentido avergonzará a su madre. Proverbios 29:15. 13 No dejes de disciplinar al joven, que de unos cuantos azotes no se morirá. 14 Dale unos buenos azotes, y así lo librarás del *sepulcro (muerte). Proverbios 23:13-14. Disciplinar no es el único trabajo del padre, también es instruir a sus niños en valores morales y la verdad de quien es Dios para que logren aceptar a Dios como Señor y Salvador de sus vidas. Aprender disciplina y obediencia en su niñez los ayudara de gran manera a ser disciplinado y obediente a Dios en su crecimiento espiritual y lograr el propósito divino que Dios tiene para sus vidas. ¿No cree Ud. que cuando un padre instruye a su hijo con respeto para las autoridades, disciplina y obediencia, le ayudara en el futuro no solo en la escuela, trabajo, socialmente sino también en su crecimiento espiritual, respetar la autoridad de Dios en sus vidas y ser obedientes al Señor? Un niño que no respeta u obedece a sus padres y no tiene disciplina, naturalmente no va a lograr respetar y obedecer a Dios. 4: El respecto a los derechos ajeno.5: Respetar la privacidad de los demás.5: Guardar los Mandamientos y estatutos, es guardar las leyes del hombre; DEUTERONOMIO 5:1 hasta el 21, 6: 1. ¿Que son los Mandamientos y estatutos? son leyes y estatutos. Mandamientos, decretos y estatutos para mi. Nehemías 9:38 A causa, pues, de todo esto, nosotros hacemos fiel promesa, y la escribimos, firmada por nuestros príncipes, por nuestros levitas y por nuestros sacerdotes. Nehemías 10.28 Y el resto del pueblo, los sacerdotes, levitas, porteros y cantores, los sirvientes del templo, y todos los que se habían apartado de los pueblos de las tierras a la ley de Dios, con sus mujeres, sus hijos e hijas, todo el que tenía comprensión y discernimiento,29 se reunieron con sus hermanos y sus principales, para protestar y jurar que andarían en la ley de Dios, que fue dada por Moisés siervo de Dios, y que guardarían y cumplirían todos los mandamientos, decretos y estatutos de Jehová nuestro Señor. Introducción: El pueblo de Israel había sufrido gran persecución, muchos estaban en cautividad, otros quedaron en Jerusalén pero Dice en Nehemías 1: 1-5 que Nehemías se dio cuenta de la gravedad en que estaba su pueblo, y oró a Dios para que Dios le ayudara a ser el que levantaría ese pueblo. 1. El deseo de Dios es restaurar a todo pueblo que está en ruina. 2. La ruina y tragedia, o maldición viene por causa de la desobediencia del pueblo. 3. Dios siempre usa a una persona que pague el precio, para rescatar ese pueblo, por ejemplo, usó a Moisés, uso a José, uso a Gedeón, usó Nehemías, usó a Jesús, uso a sus discípulos y hoy nos usa a nosotros y usará a cada uno de ustedes. Nehemías fue el hombre que pagó el precio por Jerusalén, el oró, construyó la ciudad, animó al pueblo a creer en Dios, pero esto no es un trabajo de solo una persona, esto es un trabajo de obedecer a Dios. A. Dios quiere que su pueblo sea obediente a sus leyes. B. Dios usa al que Él quiera para restaurar, anunciar, levantar, edificar, pero Dios espera más que un solo hombre sea el que inicie, ÉL ESPERA LA RESPUESTA DEL PUEBLO. C. Dios nos ha dado a su hijo, el pagó el precio, el obedeció hasta lo sumo, el fue el que llevó nuestro castigo, el construyó el camino para la salvación del hombre. ¿Cuál es mi parte ahora? ¿Qué debo hacer cuando me doy cuenta de que ya Nehemías y los principales han reconstruido los muros que estaban caídos? ¿Ahora como parte del pueblo de Dios que debo hacer para que mi vida aporte beneficio y contentamiento a Dios y el mantenga su promesa o que yo no me aparte de su promesa? Vamos a estudiar que hizo el pueblo y como se dieron cuenta de que ellos había abandonado lo que Dios les había mandado y se preocuparon por volver a las sendas antiguas y como recuperar lo perdido. Como puedo hoy darme cuenta de que cosas al igual que el pueblo de Israel he dejado de hacer, y es menester empezar a hacerlas para no provocar la ruina y la ira de Dios contra mí y su iglesia. ¿Como empezar? 1. Hacemos fiel promesa. Esto es compromiso, es fidelidad, es entrega, valor, reconocimiento hacia Dios, en guardar lo que Él me ha dicho que quiere de mí. (Ecl 5:5 Mejor es que no prometas, y no que prometas y no cumplas.) 2. Y la escribimos. a. Ellos la escribieron en un libro pero nosotros debemos escribirla en nuestro corazón. Proverbios 3.3 Escríbelas en la tabla de tu corazón; Hijo mío, guarda mis razones, Y atesora contigo mis mandamientos. Pro 7:2 Guarda mis mandamientos y vivirás, Y mi ley como las niñas de tus ojos. 3 Lígalos a tus dedos; Escríbelos en la tabla de tu corazón. b. Dios quiere que tú escribas todos sus mandamientos en su corazón, en su mente, porque es ahí donde no se le olvidará. 3. Todos los cristianos deben de obedecer sus mandamientos. Neh. 10.28 a. Es un mandamiento para todos, Dios quiere que todos obedezcan. Niños, jóvenes, adultos y ancianos. b. No solo los líderes tienen que cumplir con ciertos requisitos, es todo el pueblo. c. No solo hasta que averigüe bien que es, no es obediencia a Dios. 4. Los que tienen comprensión y discernimiento. Neh.10. 28 a. Comprender entre lo bueno y lo malo. b. Lo junto y lo injusto. c. El bien y el mal. Así dice Jehová el Señor: Yo soy Jehová tu Dios, no te aflijas por las situaciones del mundo, he aquí yo vengo en breve y mi galardón conmigo, vuelves a tu lugares de origén y comienza una vida terrena de paz; he dicho dice Jehová, el rey de los escuadrones Israelí, estas palabras fueron fieles y verdadera Revelada a mi: TERESA AQUINO. May 18, 2012 Your question is: Who is TERESA AQUINO? *. Prophetic Ministry and Missionary Prophet is one who speaks on behalf of another and, in most cases, one who speaks for God, who is the spokesman and representative. However, in common usage acts, a prophet is, almost exclusively, one who foretells the future. But the prediction of future events is only part of the message of the prophet, and not always included. In the Old Testament, the prophet is called Nabi. The family of Jesus according to Mark (Mc.3 ,21.31-35, 6.3, 15.40) This very brief outline of the history of interpretation serves at least to show us that the problem is complex and that ultimately the work that can be done about it is limited and tentative is not definitive or conclusive. "In the New Testament mentions brothers and sisters of Jesus (Mt.12: 46; Jn.2, 12; 7,3.5.10, 20.17; 1Cor.9, 5; Gal.1, 19). Four brother quoted by name, the sisters has been handed a name. It is true that these people are brothers and sisters of Jesus in the current use of the word, in any case were not children of Mary, but more distant relatives (cousins, etc..). The word brother (Hebrew-Aramaic) also includes more distant relatives such as cousins, nephews, because they lack the corresponding exact names of kinship. So the Greek expression oleander, can be seen as a literal translation of the Aramaic equivalent was used in the early Christian community of Palestina.Los four brothers of Jesus mentioned by name in Mc.6, 3, are children of another mother different from that of Jesus. The first two are named James and Joseph, are re-appoint Marcos later in the narrative of Jesus' death, and there appear as children of another Mary, other than the mother of Jesus Mc.15, 40. It is not impossible that in this account in question from other people. But when the writer cites by name a couple of brothers and then repeated in his short story the same names without further explanation, we must assume that these are the same people. From these facts it is equally as the other two (Simon and Jude) , which are named later and still further away from Jesus, they are not brothers, in the modern sense of the word above all not to mention Mc.15, 40.Lo This is confirmed by the fact that, according to the gospels, Jesus appears as the only son of Mary and the only stem. Mary was a virgin at the concebimiento Mt.1 Jesus, 23; Lc.1, 27, and had intended to remain a virgin Lc.1, 34, at the age of twelve years, Jesus was still, by all indications, the only son of Mary Lc.2 ,41-52. Jesus' brothers do not appear until the Lord's public life, are not called anywhere children of Mary or Joseph "[7]. Moreover Meier says," that the various meanings of followers in the New Testament can be reduced to two basic ways: literally and metaphorically. 1. First and foremost, adelphos is used literally to mean brother by blood, whether carnal (of parents) or half-brother (with a single common biological father). Clear cases of carnal brother are so obvious that there is no need to dwell on the matter. Mc.1 ,29-30, the evangelist presents James, his brother John and their father, Zebedee, never goes through the mind of any exegete or theologian to suggest that James and John are really cousins ​​and stepfather or uncle Zebedee . It is because an exegete, subject to purely philological and historical, should be judged differently Mc.6, 3 where we are told that Jesus is the son of Mary and the brother of James, Joses, Judas and Simon. An interesting point is that Mark is also known to use adelphos to mean half-brother, as seen in 6.17, where it is called aFilipo brother of Herod Antipas. In this text must mean brother half-brother, Herod Antipas because he was the son of Herod the Great and this other woman, the Samaritan Malthace. With full brother and half brother exhausted adelphos the literal meaning of the New Testament. 2. Any use of the NT adelphos falls under the general heading of figurative or metaphorical. This covers all cases in which brother refers to some kind of personal relationship can not be assimilated to the link based on a relationship by blood or marriage. They belong to the texts metaphorically referring to the followers of Jesus (Mc.3, 35), Christians in the early Church (1Cor.1, 1, 5.11), Jews (Hch.2, 29 , in good religious sense and in Romans 9, 3, in respect of compatriots), a neighbor (Mt.7 ,3-5) and, potentially, any human being (Heb.2, 11.17). Naturally, none of these arguments, even all of them, can provide absolute certainty at a point on which there are so few data "[8]." But it says these days, (says one magazine, October 2002) discovery of an ossuary in Jerusalem with the following inscription: Jacob, son of Joseph brother of Jesus. Certainly, they are very common names in the Jewish world. However, the term brother of Jesus is relevant. If it is confirmed that the registration of the epitaph was really about Santiago (Saint-Jacob), the brother of the Lord, this would be an important discovery for the Christian world. But what can you suggest? 1. First, some observations. Santiago is not the greatest, the son of Zebedee and brother of John, one of the first disciples of Jesus (Mt 4.22), whom Herod Agrippa beheaded to the 44 (Acts 12: 2). From his arrival in Spain the New Testament says nothing. So is James the Less, which has an important role in the early Christian community (Acts 12.17; 15.13, 21.18). He is credited with the letter of James. He died a martyr to the 62 (Josephus, Hegesippus) .2. Well, the gospels call Jesus' brothers James, Joses, Simon and Jude, also spoke of sisters (Mt 13.55-56 Mk 6.3). St. Paul speaks of James, the brother of the Lord (Gal.1, 19). Mary is the mother of Jesus (Jn 2.1, Acts 1.14, Mt 1, 18-25, Luke 2) and the wife of Joseph (Luke 2.5; Mt 1.18). To the people of Nazareth Jesus is the son of a carpenter (Matthew 13:55). The Gospels and the Acts of the Apostles speak quite naturally of his mother and brothers (Matthew 12.46, Mark 3.31, Luke 8.19, Acts 1:14) 3. Evangelical churches accept without problem the fact that Jesus had brothers. However, the Gospels explicitly distinguish between the mother of Jesus and the mother of James the Less and of Joseph (Mt 27.56 and Mk 15:40), which also appears in Luke and Mary the mother of James (Luke 24,10) . So, Protestants (not all) believe that Jesus' mother Mary had more illegitimate children. Mary was only a virgin until the birth of Jesus, and then had children with Joseph the carpenter. They are based on Bible passages that mention the "brothers" of Jesus: Matthew 12.46 "I was still talking to the crowd, when his mother and brothers stood outside and tried to talk to him." Mark 6 3 "Is not this the carpenter, the son of Mary and brother of James, Joses, Judas and Simon? And are not his sisters here with us?" And they took offense at him. "John 7.5" is even his brothers believed in him. "Acts 1:14" They devoted themselves to prayer with one mind in the company of the women and Mary the mother of Jesus, and his brothers. "1Corinthians 9.5 "We have no right to take along a Christian woman, like the other apostles and the Lord's brothers and Cephas?" 4. In the Gospels, the mother of James the younger stands alone, without her husband. There may have been left a widow, like Mary, the mother of Jesus. And that without social protection are mutually supportive and live all as brothers. It is also possible that these brothers were married. There is one suggestion in the Bible that Mary the mother of Jesus, had other children. When the Holy Family flee to Egypt, when they lost a child in Jerusalem (Luke 2:41-51), always refers to a single child. Those of Nazareth, even when they speak of the "brothers" of Jesus, referred to him as "the son of Mary", not "a son of Mary" (Mark 6.3). This use of words would be very strange if they were indeed those other "brothers" sons of María.5. In the Catholic tradition on the question of the brothers of Jesus, usually given this explanation: in the biblical world to close relatives are called brothers (see Genesis 13.8, 12.5, 14.16, 10.4 Lv ; 1Chr 23.22 s; Catechism of the Catholic Church, n. 500) 6. In short, the finding fits with the data of the New Testament, which present James the Less as a brother of the Lord. Moreover, he names his father James and husband of Mary, the mother of James and Joseph. It would be called as one of their children, José.7. Nor is it something to give it much thought and matter, devote our attention to myths and endless genealogies (1Tm. 1.3). St. Paul facing soberly the question of the origin of Jesus, saying, born of woman (Gal. 4.4), descended from David (Rom 1.3). And emphasizes the central confession of the Christian faith: Jesus is Lord (Philippians 2:11). "[9]" The fraud of the "James ossuary." Many thought that this "finding" questioned the Catholic doctrine of the perpetual virginity of Mary. However proved to be a fraud. This is the director of the Israel Antiquities, Shuka Dorfman, who announced (June 18, 2003): "The ossuary is real. But the inscription is false. What it means is that someone took a real box and carved writing on it, probably to give it religious significance. " Unfortunately the media how widely spread the deception, did almost nothing to rectify it "[10]. After meeting the previous contents of the brothers of Jesus, I give to know another point of view that focuses a little more in the hermeneutics of the biblical text without stopping to whether or not they are blood brothers of Jesus. "Mc. 3.21. This is a new opinion on the person of Jesus, those closest to him simply think he's crazy. Indeed, that is possessed by an evil spirit in the same line of thinking how the scribes (3.22). This deserves an explanation: the family of Jesus find that does not stay with them, but it goes from here to there and from there to here, characteristic of a person who is beside himself (this is the behavior of the demoniac of Gerasa in 5:4-5), as would normally be with their own, within their own extended family. In the extended family, the paterfamilias was leading the group, and the man who married just built his house with the father and the other shared hermanos.De so that all jobs, income of the company family, including the oven where the bread was cooked for common use by the whole family. Naturally, it is normal for Jesus to remain with their families later continuamente.Pero gospel speaks of people who are sitting in a circle listening to Jesus (3.32), we can imagine that Jesus is also teaching people sitting, the which states that he is mad, as it is in a place surrounded by people, later described the position of which was cured of demons sitting, clothed and in his opinion 5.19. Finally, Jesus takes the opportunity to determine who their real mother and your true brothers 3.35. "Those who do the will of God." In this sense the disciples of Jesus doing the will of God, become the Jesús.Recordemos closest relatives in the story of the first calls we were told that they left both his family and family activities to follow Jesus 1.16 to 20, which was unthinkable in the cultural context of the time. In fact, here the family looks to Jesus because it was a disgrace to the family, like all families of the time were called to stand together as a group and maintain the family honor. As a wayward son was shame for the family, it meant that his father had not been able to raise him well (Eclo.30, 12; Prov.4, 14, 19,13.26, 1.8). By counter-cultural, Jesus is showing a new concept of family that goes beyond kinship ties, his new family moves in the total adherence to the will of God. The disciple who leaves his tribal family, which was the highest value for culture, becomes part of the family of Jesus which has a much higher value within the range of values ​​of time. Is given as a replacement family where, in the new, live out the values ​​of the Kingdom of God. Obviously here is a strong invitation to anyone who wants to be a disciple of Jesus, for not only invites you to follow a simple, but is called to be part of the true family of Jesus ". [11]" For what happens to Jesus can be extended, and apply it to his disciples. Older family members can come and say, "have gone mad," meaning that everyone return to their old home, thus fulfilling the sacred task of this world. Well, against that, only one who can break with the dominant structure follow Jesus, repeating the first gesture of Abraham (Gn.12 ,1-9) and creating the world a family of brothers / sisters, without patriarchs imposed by male aspect arriba.Otro well highlighted here is equality between men and women. Comes to look for the brothers and mother, as representatives of a genealogical authority (mother) and male (brothers). Well, in his response, Jesus has made brothers and mother "sisters." That means that your kingdom have equal men and women. This raises the real brotherhood of Jesus 'family' [12]. 3: Teach the children the way to God, from an early age. Who are those who teach the children the way to God? are parents. The Importance and Accountability in Teaching and Raising Children God's Way The importance of fathers in raising children: 1. God created children, He loves children and we have entrusted to us. 2. They are our spiritual legacy. 3. The devil has a plan for them, and parents and the church are the only with power and authority to stop this plan. When parents give low priority to their God-given responsibility to their spiritual development of children's family, children and the world suffers. If parents have a personal deficiency in their own spiritual development is unclear I can not give their children what they do not have. Many times parents see this as an excuse to forget their responsibility towards their children and rely on and expect the children's ministry in the church is completely responsible for the spiritual development of their children. Why many parents have left their responsibilities? 1. Most parents do not want to work or exercise and / or do not know to develop the spiritual dimension of their children. 24 He who spares the rod hates his son, but he who loves him disciplines him promptly. Proverbs 13:24. What happens when a parent refuses to take responsibility and decides not to effort to discipline and instruct their children? 18 Discipline your son while there is still hope you do not complicit in his death. Proverbs 19:18. 15 The rod and reproof give wisdom: but a child left to himself disgraces his mother. Proverbs 29:15. 13 Do not forget to discipline the girl, who a few lashes will not die. 14 Give a good whipping, and so rid of the grave (death). Proverbs 23:13-14. Discipline is not the only work of his father, also teach their children values moral and the truth of who God is to achieve accept God as Lord and Savior of their lives. Learn discipline and obedience as a child the help of great way to be disciplined and obedient to God in their spiritual growth and achieve the divine purpose God has for their lives. Do not you think when a parent teaches his child with respect to the authorities, discipline and obedience, will help in the future not only in school, work, socially but also in their spiritual growth, respect the authority of God in their lives and be obedient to the Lord? A child who does not respect or obey their parents and no discipline, of course not going to get respect and obey God. 4: Respect the rights ajeno.5: Respect the privacy of demás.5: Keep the commandments and statutes, is to keep the laws of man; Deuteronomy 5:1 to 21, 6: 1. What are the commandments and statutes? are laws and statutes. Commands, decrees and statutes for me. Because Nehemiah 9:38 So all this, we make a sure promise, and the writing, signed by our princes, our Levites and our priests. Nehemiah 10.28 And the rest of the people, priests, Levites, gatekeepers, singers, temple servants, and all who had separated themselves from the peoples of the lands to the law of God, their wives, their sons and daughters, everyone who had knowledge and understanding, 29 were reunited with their brethren, their nobles, to protest and vow to walk in God's law, which was given by Moses the servant of God, and to observe and do all the commandments, decrees and statutes of the LORD our Lord. Introduction: The people of Israel had suffered great persecution, many were in captivity, but others remained in Jerusalem It says in Nehemiah 1: 1-5 Nehemiah realized that gravity was its people, and prayed to God for God will help you be the one that people raise. 1. God's desire is to restore all people who are in ruin. 2. The ruin and tragedy, or curse comes because of the disobedience of the people. 3. God always uses a person who pays the price, to rescue these people, for example, used Moses, use Joseph used to Gideon, Nehemiah used, used Jesus, his disciples and use today uses us and use each you. Nehemiah was the man who paid the price for Jerusalem, he prayed, he built the city, encouraged people to believe in God, but this is not a work of just one person, this is a job to obey God. A. God wants His people to be obedient to their laws. B. God uses who he wants to restore, advertise, build, build, but God expects more than one man is the one to initiate, HE EXPECTS THE RESPONSE OF THE PEOPLE. C. God has given to his son, paid the price, due to the utmost, he was the one that took our punishment, the built the road to salvation. What is my part now? What should I do when I realize that as Nehemiah and the principal have rebuilt the walls that were fallen? Now as part of God's people that I do for my personal benefit and contentment living God and keep your promise or I would not apart from its promise? We will study made by the people and as they realized that they had abandoned what God had commanded and cared for the old paths again as he missed. As I can now realize that things like the people of Israel have failed to do, and we must start to them in order not to ruin and the wrath of God against me and his church. How to start? 1. We faithful promise. This is commitment, fidelity, delivery, courage, gratitude to God, save what He has told me that wants from me. (Ecclesiastes 5:5 is better not to vow, than vow and not pay.) 2. And the writing. a. They wrote it in a book but we must write it in our hearts. Proverbs 3.3 Write them on the tablet of your heart, son, keep my words and store my commands. Pro 7:2 Keep my commandments and live, And my law as the apple your eyes. 3 Bind them on thy fingers, write on the tablet of your heart. b. God wants you to write all your commands in your heart, your mind, because that is where no I forget. 3. All Christians must obey His commandments. Neh. 10.28 a. It is a commandment for all, God wants everyone to obey. Children, youth, adults and seniors. b. Not only the leaders have to meet certain requirements, it is all the people. c. Not only until you determine it is, it is obedience to God. 4. Those with understanding and discernment. Neh.10. 28 a. Understanding between good and evil. b. The next and wrong. c. Good and evil. Thus saith the Lord: I am the Lord your God, do not worry about situations in the world, here I come quickly and my reward is with me, back to your place of origin and begins a life on earth peace, I said saith the king of the squad Israel, these words are faithful and true Revealed to me: TERESA AQUINO.

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